سیب خشک

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

طراوت پوست
کاهش اوره و فشار خون (حتی با بو کردن)جلوگیری از نقرس مناسب برا دندان و لثه،مغز و اعصاب و کلی خواص دیگه با سیب خشک چون سیبای خشک منابع خوبی از مواد موردنیاز برا حفظ سلامتی ما رو داره و میتونه بخشی از رژیم غذایی سالم ما باشه.


فیبر:
یکی از فواید اصلی سیب خشک ب خاطر فیبر رژیمیه ک باعث میشه فعالیت روده ماها طبیعی باشه و از یبوست جلوگیری کنه.همینطور هضم غذا رو آروم میکنه و باعث میشه قندخون یهو بالا و پایین نشه چون بالا و پایین رفتن یهویی قندخون باعث احساس خستگی بدن میشه و بعد از خوردن غذا باز احساس گرسنگی داریم.فیبر باعث میشه بعد از غذا خوردن احساس سیری کنید برا همین سیب خشک شده میتونه یه وعده غذایی عالی باشه.


ویتامین ها:
سیب خشک حاوی یه سری ویتامین هاس..مثل ویتامین A و C که این ویتامینا باعث میشه استخوان و پوست سلامت خودشون حفظ کنن.همینطور تعداد زیادی ویتامین B است که متابولیسم بدن رو تنظیم و کبد و پوست رو تغذیه میکنه.نیم پیمانه سیب خشک ۶ % ویتامینB۶ و ۳% ویتامین B۵ مورد نیاز روزانه بدن رو تامین میکنه ک این دو ویتامین کمک میکنن به تولید ماده شیمیایی و عصب های موردنیاز فعالیت مغز.


مواد معدنی:
سیب خشک مواد معدنی زیادی هم داره و برا همین به سلامتیمون کمک میکنه.
پتاسیم یه ماده معدنیه که برا نرون ها و فعالیت مغز ضروریه..سیب خشک آهن هم داره جوری که نصف پیمانه سیب خشک ۸% آهن موردنیاز روزانه آقایون و ۳% آهن مورنیاز روزانه خانما رو تامین میکنه.بدن از این آهن برا ساختن گلبول های قرمز جدید استفاده میکنه..گلبول های قرمز وظیفه رسوندن اکسیژن به سلول ها رو بر عهده داره..سیب خشک مواد معدنی دیگه ای مثل مس، منگنز و سلنیوم هم داره.


حالا یه سری نکات آشپزی 
میشه از سیب خشک برا مزه دادن به غذاهای مختلفی استفاده کرد.مثلا ترکیب کردن یه مقدار سیب خشک تکه تکه شده و زغال اخته خشک شده و آب سیب و دارچین و حرارت دادنشون سس خوشمزه ای درست میشه که ممیشه با سینه مرغ سرو کنیم میشه یه مشت سیب خشک ب صبحونه جو دوسر خودمون اضافه کنیم وبعدش یه کم بادام پرک و دارچین بش اضافه کنیم،تازه جایگزین خوبیه هم به جای جو دو سر با طعم سیب_دارچین ک به صورت بسته بندی شده عرضه میشه هستش.
یا یه وعده غذایی عالی شامل سیب خشک شده و انواع مغز و آجیل ها درست کنیم که فرزندانمون با خودش مدرسه ببرن یا خودمون جای صبحونه استفاده کنیم زمان هایی که وقت صبحونه خوردن نداریم.

خواندن 17 دفعه
محتوای بیشتر در این بخش: « ویتامین های میوه ها پرتقال خشک »

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.